טיפול CBT - מאגר מטפלים מוסמכים בפורטל יוצרים מציאות

אינדקס מטפלים/ות - סינון לפי סוג התמחות מקצועית

התמחות



טיפול CBT - טיפול התנהגותי קוגנטיבי

איילת בראל זומר
היי. שמי איילת, פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית M.A, מטפלת התנהגותית קוגנטיבית (cbt), פוטותרפיה ומנחת קבוצות. מטפלת בנוער ומבוגרים.
אלינור דמארי
אלינור דמארי, M.S.W עובדת סוציאלית קלינית, טיפול וייעוץ לילדים, בני נוער, צעירים והורים, טיפול בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית- CBT.
גי אורפז
פסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול וייעוץ רגשי ונפשי. להתמודדות עם בעיות אישיות, חברתיות, מקצועיות ומשפחתיות.
יהודית לוי
פסיכותרפיסטית -מטפלת מוסמכת המטפלת ביחידים,זוגות ומשפחות. בעלת ניסיון רב בטיפול המוביל לצמיחה ולשינוי.
יעקב סיימון
טיפול cbt בירושלים - טיפול פרטני וקבוצתי להקניית כישורי חיים להתמודדות עם: השמנת יתר שליטה בכעסים, ביישנות חרדה, דיכאון וקשיים נוספים
CBT

טיפול  CBTהינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי הינו זרם בתוך עולם הטיפול הפסיכולוגי  ומאפשר תהליך תכליתי וממוקד המעוצב לספק תוצאות חיוביות לרוב בתוך זמן קצר יחסית לשיטות טיפול אחרות. טיפולCBTהוא שיטה נפוצה לטיפול בנושאים רחבים כגון: חרדות, התמכרויות לסמים, בעיות במערכת יחסים זוגית, שיפור מיומנויות חברתיות, התמודדות עם אובדן ואבל, שינוי הרגלים ודפוסי התנהגות בעייתיים, התמודדות עם בעיות באינטימיות ועוד, פוביות, תופעות פסיכוטמוטיות אצל ילדים ונוער, בעיות תקשורת/תוקפנות והתגוננות, חרדה חברתית ופחד, פחד מהצלחה, כישלון, הפרעות בתחום בריאות הנפש, OCD - הסתמנות אובססיבית כפייתית, שליטה בכעסים ורגשות והתמודדיות עם התפרצויות זעם, חשדנות יתר, תחושת קיפוח ואומללות, לחץ לפני ראיונות עבודה, פחד קהל ועוד.

ההנחה היא כי דפוסי ההרגלים והפעולות היום יומיות שלנו הינם תוצר של רגשותינו והם תוצר של מחשבותינו. המחשבות שלנו, הן לרוב סובייקטיביות ומבוססות על הפרשנות שאנו מספקים למציאות ולא על המציאות עצמה. שינוי הרגלי חשיבה ופרשנות והחלטה על תרגול פעולות והרגלים חדשים הם הבסיס לשיטת טיפול זו. להלן פירוט נרחב יותר על השיטה:

טיפול קוגנטיבי התנהגותי מיועד לטיפול בבעיה ספיציפית מוגדרת. מקרים בהן אין בעיה מוגדרת אלא יותר התמודדות עם קשיים רגשיים לא מוגדרים מומלץ לפנות לאפיקי ושיטות טיפול נוספות אחרות שהוכחו מאוד יעילות בפני עצמן ובהן: תרפיה בהבעה ויצירה (אומנות), מגע, פסיכותרפיה על מגוון אפיקיה, פסיכולוגיה קלינית, NLP, תכנות התת מודע ועוד.

הרעיון העיקרי של טיפול התנהגותי קוגנטיבי הוא שינוי הדרך בה תופס המטופל את המציאות ושינוי התנהגויות.

טיפול כזה הינו אקטיבי ודורש מהמטופל עבודה רבה דרך המנעות חוזרת למשך תקופה ממושכת מהתנהגויות מזיקות, וחזרה חוזקת ונשנות על פעולות והתנהגויות חדשות. כלומר, הטיפול יעיל וישא תוצאות רק בהתאם למידה בה יישמו הפעולות והתרגילים על ידי המטופל בפעול במציאות החיים מעבר לשעת הטיפול השבועית. במילים אחרות, טיפול cbt יעיל הינו כזה בו ישנה עבודה משותפת משולבת של המטפל והמטופל דרכה מקבל המטופל כלים להעזר בהם בחיי היום יום ולטפל בעצמו.

על כן, טיפול שככזה אינו מתאים למטופל פאסיבי שלרוב פחות לוקח אחריות לחיי. אין זה טיפול מסוג שמהותו העיקרית היא הכלה והקשבה (אם כי זה חלק ניכר בטיפול עצמו) אם כי טיפול הדורש עבודה, אקטיביות, חזרה ותרגול של פעולות חדשות.

היופי בגישה מופלאה ויעילה זו, שעוזרת למיליוני אנשים מרחבי העולם לשנות את מציאות חייהם, היא ההבנה כי יש בכוחו של המטופל לשנות את מציאות חייו. האקטיביות הנדרשת בטיפול מצד המטופל הינו בעצמה עדות לאמון רב שמספקת שיטת הטיפול זו בכל אחד ואחת לעצם כוחות ומשאבים רבים ליצירת מציאות חייו.

היות ואקטיביות ובצוע פעולות באופן יום יומי בין פגישה לפגישה הינו נחוץ מאוד ומהווה את הבסיס והשוני בים טיפול מוצלח לטיפול כושל, קשר רציף בין המטפל למטופל הינו הכרחי גם בין הפגישות ולא רק במהלכן.

הטיפול מתחיל בהבנת הבעיה דרך בחינת מערך התגובות האוטומטי שחוזר על עצמו על ידי המטופל באירועי חיים מסוימים. הבנת אופן פרשנות האירוע מהווה בסיס להבנת והגדרת הבעיה ומכאן שחלק זה בטיפול מהווה בעצם את הבסיס ההכרחי לשינוי והפקת תוצאות נראות לעין מהתהליך.

לאחר הגדרת הבעיה נעשה שינוי משותף אודות תפיסת המציאות והחלטה על הגדרת דפוסי פעולה חדשים והתנהגויות יותר מקדמות ונורמטיביות עבור חייו של המטופל. המטופל אמור לבצע פעולות חדשות אלו באופן חוזר ונשנה יחד עם החלטה על הנמעות מדפוסי פעולה ישנים וגם אותם אחראי המטופל להמנע מלבצע לתקופה ממושכת.

הטיפול עצמו עובד על ידי מיקוד במחשבות המטופל, דימויים, עמדות ודפוסי אמונות באופן שמביא באופן תהליכי  לשינויים אמיתיים בתפיסתו של המטופל את עצמו ואת העולם סביבו. תהליך זה יעיל ביותר בהתמודדות עם בעיות רגשיות אצל ילדים, נוער ומבוגרים ומשמש עובדות סוציאליות רבות בעזרה לטיפול עם משפחות קשיי יום כאשר אחד מבן השמפחה מכור לסמים או אלכוהול.

היסטוריה של טיפולCBT

צורה זו של טיפול פותחה לראשונה על ידי אהרון בק במהלך 1960. במהלך פגישות הפסיכואנליזה שלו, הוא ציין כי מטופליו נהלו דיאלוג פנימי בתוך מוחם כאילו הם מדברים אל עצמם. הוא הבחין כי המחשבות השליליות היו המקור העיקרי של חולים רבים שאינם מגיבים כראוי לטיפולים שהוא מספק. על ידי שינוי הגישה שלו הוא התמודד ישירות עם הדיאלוג הפנימי כי מטופליו נהלו עם עצמם ובכך הצליח ליצור צורה חדשה של טיפול שנקרא לימיםCBT.

יתרונות

ישנם מספר יתרונות לשיטת ששיטת טיפול זו מציעה למי סובלים ממגוון רחב של נושאים וקשיים רגשיים, מנטליים והתנגותיים.

מהיר: אולי היתרון הבולט ביותר הוא המהירות שבה הטיפול יכול לעבוד עם מטופלים רבים. עבור בעיות רגשיות, טיפול זה נפוץ מאוד ומספק שינויים חיוביים בתוך חמישה עד עשרה חודשים כאשר תדירות הפגישות הינה עם המטפל פעם בשבוע. הסיבה לכך היא כי הטיפול מציע למטופלים עקרונות אותם הם מתרגלים בבית על מנת לשנות את המצב הרגשי שלהם.

אפקטיבי: היות והטיפול משלב טכניקות התנהגותיות עם פסיכותרפיה מסורתית, הוא נוטה להיות יעיל ביותר בחולים עם בעיות רגשיות. הטיפול מותאם אישית לאדם, עוזר ויעיל יעיל ביותר בהפחתת תופעות התנהגותיות של חרדה, דיכאון, מתח, ואפילו לעזור לשפר את היחסים.

אם אתה נתקלת בבעיות רגשיות עם מערכות היחסים שלך או סובל מחרדה, דיכאון, קשיי שינה, ואת ההשפעות של שימוש בסמים, אתה יכול למצוא את מטפלCBTכאן בראש עמוד זה זו. טיפולCBTהוא בטוח, יעיל, יעזור לך להתמודד בצורה חיובית ומהירה עם הקשיים שעומדים כרגע על הפרק בחייך.

טיפול cbt עשוי להוות פתח למציאות חיים יפה ובריאה יותר.

בראש עמוד זה ניתן למצוא רשימת מומחים מוסמכים לטיפול התנהגותי קוגנטיבי מרחבי הארץ, חלקם מספקים טיפול בסקייפ מרחוק.

בחלק מאמרים בפרויקט זה ניתן לקבל כלים רבים לשינוי, יצירת מציאות, התמודדות עם קשיים ומקרי בוחן מתהליכי טיפול ב CBT.

המתן

Auto onPageLoad Popup

*אני רוצה לקבל תכנים מעצימים בתחומים הבאים:

כתובת הדוא"ל שתמסרו לא תועבר לכל גורם חיצוני, גם אנחנו שונאים ספאם.