טיפול בדיכאון וחרדות, OCD ומצבי משבר - יוצרים מציאות

בחר/י מטפל/ת באזור מגוריך

מטפלים מוסמכים לטיפול בדיכאון, חרדות, Ocd ומצבי משבר

איילת בראל זומר
איילת בראל זומר
פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית קלינית, טיפול נפשי , CBT
היי. שמי איילת, פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית M.A, מטפלת התנהגותית קוגנטיבית (cbt), פוטותרפיה ומנחת קבוצות. מטפלת בנוער ומבוגרים.
איריס קאפח
איריס קאפח
פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית
מטפלת קוגניטיבית התנהגותית ,בעלת ניסיון ומומחיות בטיפול באנשים הסובלים מבעיות חרדה, על סוגיה השונים, OCD, טראומה, דיכאון, ומחלות נפשיות
אלינור דמארי
אלינור דמארי, עו"ס קלינית
הדרכת הורים , פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית קלינית, CBT
אלינור דמארי, M.S.W עובדת סוציאלית קלינית, טיפול וייעוץ לילדים, בני נוער, צעירים והורים, טיפול בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית- CBT.
אנה בוגומולובה
אנה בוגומולובה
פסיכותרפיה, טיפול נפשי , תרפיה באומנות
טיפול באומנות, תרפיה קוגניטיבית-התנהגותית ופסיכותרפיה יונגיאנית
אפרת ליבנה יוסקוביץ
פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית קלינית, טיפול נפשי
פסיכותרפיסטית מוסמכת ועו"ס קלינית (M.A), מטפלת בגישה פסיכודינמית ובראייה משפחתית. מרצה באוניברסיטה. נסיון רב בטיפול במצבי חיים שונים
גי אורפז
גי אורפז - פסיכולוגית קלינית
פסיכותרפיה, טיפול נפשי , CBT, פסיכולוגיה קלינית
פסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול וייעוץ רגשי ונפשי. להתמודדות עם בעיות אישיות, חברתיות, מקצועיות ומשפחתיות.
דפנה קרטה שורץ
פסיכותרפיה הוליסטית, פסיכותרפיה גופנית
פסיכותרפיסטית גופנית
יגאל שרון
יגאל שרון מטפל CBT
פסיכותרפיה
אני עובד עם בני נוער וצעירים שתקועים מסיבות שונות (פחדים, חרדות , יאוש , אובדן של האמון בעצמך). הטיפול שלי הוא אישי וקצר. עזרתי לרבים עד כה.אני פסיכוטרפיסט קוגניטיבי התנהגותי CBT בעל תואר שני MSc (מוסמך) .אני מטפל, חוקר (דוקטורנט), ומרצה בתחום ה -CBT.

טיפול בדיכאון מתיחס למצב כאל מחלה לכל דבר, עם תסמינים נפשיים אך גם פיזיים, שהגורמים לה ועוצמת התסמינים כמובן משתנים מאדם לאדם וגם מתקופה לתקופה בעוצמה בה היא נחווית אצל כל אחד.


רבים האנשים הנוטים לבלבל בין עצבות כללית למצב דיכאון.
למעשה מי שלא חווה דיכאון מימיו יתקשה להבין את החוויה הקשה והמטלטלת.
כדי להמחיש את עוצמת החוויה הקשה,  הסביר  פסיכיאטר מומחה מומחה וידוע בארץ בריאיון של עיתון רפואי כי כי מי שחווה דיכאון בחייו, חווה תחושה בה נפתח בחייו מסך של  חושך אמיתי ומוחלט.

אך הפתרונות קיימים, הם רבים ולגמרי ניתן להחלים מכך. מצבי דיכאון מאופיינים בתסמינים רבים כאשר העיקריים והראשיים בהם:

  • אובדן עניין כללי בתחומי חיים שונים. המנעות ממפגש עם חברים, חוסר עניין בעבודה ובקשר זוגי, חוסר חשק לפעילויות שונות.
  • מחשבות אובדניות בעוצמות שונות כגון  "אין ערך ומקום בעולם" עד כדי מחשבות יותר ספיציפיות להתאבדות.
  • חוסר ריכוז, מעבר מהיר מפעולה לפעולה, בלבול
  • תחושת עייפות כללית ותשישות שמלווה את רוב עד כל שעות היום
  • שינויים בהרגלי שינה המתבטאים בשינה מרובה מידי או בקושי להרדמות
  • הסתגרות בבית או בחדר
  • רצון להיות לבד באופן תמידי
  • ביקורת עצמית קשוחה וקיצונית מהרגיל '                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

הגורמים לדיכאון

  • גורמים נוירולוגים, חומרים שמופרשים במוח ומאיצים התפתחות של מצבי דיכאון
  • האצה בהפרשת הורמונים שגורמים להתפתחות דיכאון
  • אירועי חיים טרגיים, מצוקה כלכלית, אובדן ואבל, מצבי משבר
  • חוויות בעלי עוצמת רגש שלילית גבוהה, בעיקר חויות טראומתיות שהודחקו, כולל רגשות וכעסים מודחקים.
  • חלק מהגורמים המקצועיים המוסמכים לטיפול בדיכאון ועוסקים בחקירת התחום משייכים מצבי אלו גם  לתורשה – אך אלו כמובן תמיד  לטיפול וריפוי!

אוכל וטיפול בדיכאון

היות ושני גורמים מרכזיים להווצרות דיכאון או חיזוקו והחרפתו הינם  נוירולוגיה והורמונים המופרשים בגוף, כלומר – גורמים פייזים, קיים קשר הדוק בלתי ניתן להפרדה בין האוכל שאנו אוכלים למצב הרגשי נפשי. בכלל, קיים קשר הדוק בלתי ניתן להפרדה בין גוף ורגש.

מאכלים עתירי סוכר ידועים כגורמים לעליה סוכר שיוצרת תחושת  של התרוממות רוח למשך מספר דקות, אך צניחת הסוכר לאחר מכך יוצרת בטווח הארוך יותר תחושת דכדוך, תשישות ועייפות כאשר לאורך זמן ממושך עלולה להחריף מצבי דיכאון הנגרמים כתוצאה מאירועי חיים מאתגרים וקשים.
בנוסף, מוצרים עתירי סוכר כולל פחמימות ריקות ידעות ככאלו הגורמות לפעילות יתר של  ההיפותלמוס, אזור המוח שאחראי על וויסות הרגשות והמאזן ההורמונלי בגוף. 
היות והפרשה יתרה או נמוכה של הורמונים בגוף עלולה להיות המקור לדיכאון חשוב להקפיד ולהבין מכאן את ההשלכה ההרסנית שיכולה להיות על הגברת מצבי דיכאון ואף הגורם להיווצרותם.

טיפול בדיכאון – דרכי התמודדות

 

ראשית נציין שאין עצות וכללי אצבע שיתנו מענה למי שמצוי בכזה מצב – נדרש תמיד טיפול וליווי מקצועי ותהליכי.
יחד עם זאת, כמה דגשים שכדאי לזכור למהלך ההתמודדות:

אכילה נכונה – לאוכל יש תפקיד מרכזי כאמור בהשפעה על המאזן ההורמונלי שלנו בגוף יחד עם השפעה על גורמי נוירולוגיה.
אם הנך סובל ממצב דיכאון (או מי מקרוביך/חבריך), כדאי לקבוע פגישה עם תזונאית, נטורופטית ומומחית לרפואה סינית וטבעית על מנת לקבל ייעוץ, תפריט וליווי מקצועי לשינוי הרגלי אכילה. הרגלי אכילה נכונים בהחלט, יכלים להיות המקור לדיכאון.
תזונה נכונה ואורח חיים בריא היא רפואה מונעת ומומלצת לכל אחד שחשוב לו לשמור על בריאות נפשית ורגשית.

ליווי מקצועי – טיפול בדיכאון אצל איש/אשת מקצוע הוא נחוץ ביותר למקרי דיכאון. חשוב לזכור – דיכאון היא מחלה שעלולה לגרום למוות. חד משמעית. לא לא כרונית, לא חשוכת מרפא ובהחלט ניתנת לריפוי.  מטפלים מומחים להתמודדות עם דיכאון מאפשרים תהליך ריפוי עמוק והתחלה חדשה בחיים.
קיימות התמחויות רבות בהן אנשי מקצוע מציעים תהליך ריפוי שכזה כגון: פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול התנהגותי קוגנטיבי, פיכולוגיה קלינית, 
nlp ודימיון מודרך ועוד.
כמו כן טיפולים המאפשרים ריפוי בדרך לא מילולית כגון  ריפוי בתנועה, ציור, אומנות, הבעה ויצירה. טיפולים במים, יוגה, ריפוי דרך מגע גופני (לרוב תוך כי שיחה).

בנוסף, רצוי בתקופות מאתגרות רגשית להקפיד על פעילות גופנית מתונה כגון שעה הליכה ביום (עדיף לא פעילות מאומצת מידי) והקפדה על תזונה נכונה.

שינה בכמות שעות הנכונה בהחלט עלולה לתרום למצבי דיכאון ולהחריף אותם, ולחילופין, הקקפדה של שינה סדירה ככל שניתן עשויה להפחית את תופעות המחלה ולהקל משמעותית על ההתמודדות.

סביבה מחזקת: סביבה שאינה מבינה ומכילה עשוי להוות הרס רב לנפש.
חשוב לבחור בקפידה כל שהייה בחברת אנשים בתקופה מאתגרת זאת ולבחור את הסביבה המכילה, מבינה ואף מרפאה.
לאהבה ולהכלה רגשית יכולות ריפוי אדירות, עד שהמין האנושי נטה להמעיט בערכן למשך תקופות רבות.
מילה נכונה, מבט מבין, הזדהות והכלה יכולים להיות אבני דרך של ממש בתהליך הריפוי.

המלצה נוספת היא לכתוב ולצייר רבות באופן עצמאי. כאשר אנו לא נותנים מקום לרגשות שלנו, הם חונקים אותנו. רגש מודחק הוא כאמור אחד הגורמים לדיכאון. ציור וביטוי מאפשרים תזוזה פנימית נפשית שעשויה להביא להקלה. בכתיבה הכוונה לכתיבה חופשית, חסרת מעצורים, לבטא את כל אשר על ליבנו, על מה אנו כואבים, כועסים, פגועים, חלשים. 


כל הדרכים שצויינו עד כה הינם דרכים תהליכיים לשינוי  המצב הרגשי לטווח ארוך, במקרים מסויימים הכוללים התיעצות עם רופא כמובן, מומלץ לשקול נטילת תרופות לדיכאון וחרדות. התרופות לעיתם הם בבחינת עזרה ראשונה דחופה, שמאפשרת הקלה מיידית. עדיין, במקביל חשוב למצוא את המטפל/ת הנכונה עבורכם לשינוי וריפוי רגשי יחד עם שינוי לאורח חיים נכון על מנת ליצור שינוי ארוך טווח שלא טמונה בחובו  סכנה של התמכרות לתרופות ולמוצרים כימיים.

רשימה של מטפלים מומחים מוסמכים ניתן למצוא בראש עמוד זה!

המתן

Auto onPageLoad Popup

*אני רוצה לקבל תכנים מעצימים בתחומים הבאים:

כתובת הדוא"ל שתמסרו לא תועבר לכל גורם חיצוני, גם אנחנו שונאים ספאם.