תהליכים וליווי רגשי להתמודדות עם אובדן ומצבי אבל ושכול - יוצרים מציאות

בחר/י מטפל/ת באזור מגוריך

התמודדות עם אובדן, אבל ושכול - טיפול רגשי

אור בגים
אור בגים
טיפול בתנועה, פסיכותרפיה הוליסטית
מייסדת שיטת "נפש חיה" - לימוד נתיב השלמות הפנימית, מטפלת רגשית רב - חושית, מתמחה בתנועה ובמגע. מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים.
איריס קאפח
איריס קאפח
פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית
מטפלת קוגניטיבית התנהגותית ,בעלת ניסיון ומומחיות בטיפול באנשים הסובלים מבעיות חרדה, על סוגיה השונים, OCD, טראומה, דיכאון, ומחלות נפשיות
אנה בוגומולובה
אנה בוגומולובה
פסיכותרפיה, טיפול נפשי , תרפיה באומנות
טיפול באומנות, תרפיה קוגניטיבית-התנהגותית ופסיכותרפיה יונגיאנית
אפרת ליבנה יוסקוביץ
פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית קלינית, טיפול נפשי
פסיכותרפיסטית מוסמכת ועו"ס קלינית (M.A), מטפלת בגישה פסיכודינמית ובראייה משפחתית. מרצה באוניברסיטה. נסיון רב בטיפול במצבי חיים שונים
גי אורפז
גי אורפז - פסיכולוגית קלינית
פסיכותרפיה, טיפול נפשי , CBT, פסיכולוגיה קלינית
פסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול וייעוץ רגשי ונפשי. להתמודדות עם בעיות אישיות, חברתיות, מקצועיות ומשפחתיות.
דפנה קרטה שורץ
פסיכותרפיה הוליסטית, פסיכותרפיה גופנית
פסיכותרפיסטית גופנית
הודיה בכור
בחזרה לפוריות
מעגלי נשים, NLP ודמיון מודרך
הודיה עוזרת לנשים להיכנס להריון; כמו כן מנחה נשים עם מחלות אוטואימוניות ומחלות החוזרות על עצמן; גם בעיות משקל, הערכה עצמית והתמכרויות
יעל לסר
טיפול נפשי ורגשי
פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית קלינית, טיפול נפשי , טיפול זוגי
טיפולנפשי בתל אביב, ניסיון של מעל ל 30 שנים בטיפול רגשי ונפשי בנוער ומבוגרים

 

התמודדות עם אובדן, אבל ושכול  על  בן/בת זוג, ילד, קרוב משפחה או חבר קרוב יכולה להיות חוויה טראומטית. אין שני אנשים שמתמודדים עם אובדן באותה צורה, ולכן, אופן ההתמודדות האובדן תשפיע באופן ניכר על ההשלכות של המקרה עם המתמודדים . כדאי לנסות להבין טוב יותר איך להתמודד עם אובדן של אדם אהוב ומה ניתן לעשות כדי לעזור לחברים שמתמודדים עם הצער והכאב הקשורים אליו.

כל תגובה היא סובייקטיבית ולעולם לא יגיבו שני אנשים באופן דומה מבחינה רגשית לסיטואציה קיימת קשה ככל שתהיה.

עבור חלק מהמתמודדים האירוע אינו משפיע על הרצון שלהם לחיות ולמצות את החיים על אף העצב והאובדן, אצל אחרים עלולה להיות תגובה של חוסר חיוניות ואיבוד החשק וראיית הטוב בחיים.
כך או כך, חשוב שהמתמודד יזכור שכל תגובה רגשית שלו היא לגיטימית והגיונית וחשוב להנמע מהשוואה של  דרכי התמודדות בין אדם אחד לשני.
אל תשפוט את עצמך ואת איך שאת מגיב וחשוב לתת מקום לכל רגש שעולה ולכבד את הדרך שלך בה אתה בוחר להתמודד.

שתף איש מקצוע וחברים כאשר אתה מוכן לכך.
יש זמן למחשבה פרטית והתמודדות עם האובדן והצער לפני השחרור של הכאב מול איש מקצוע חיצוני. כאשר אתה מוכן, אתה צריך לדבר על הרגשות שלך, כך שיהיה להם ביטוי מלא תוך יכולות לעכל אותם בליווי ותמיכה רגשית של איש מקצוע. ניתן לעשות זאת עם בן משפחה מהימן, חבר, או מטפל מוסמך מקצוע להתמודדות רגשית עם אובדן ושכול - בהתאם לצרכים שלך.

הרשה לעצמך להיות פגיע   - יש נטיה להמון אנשים המתמודדים עם מצבי אובדן להיות חזקים. לפעמים זו הסביבה שמחזקת אותנו באמרות "תהיה חזק" "אל תשבר" – אך לעיתים, שלבי הריפוי והשחרור הרגשי דורשים ביטוי מלא של כל הרגשות הכאבים זוה בסדר להיות פגיע וחלש בתקפת שכאלו ולתת לסביבה לתמוך ולרפא ולכ, הקפידו להיות בסביבה תומכת ואוהבת.

אתם עשויים להרגיש את הצורך להיות לבד, כך לא תהיו לנטל  עבורחברים או משפחה, אבל הדרך ההפוכה היא הנכונה. אמנם זה בסדר בשלבים הראשונים של תקופת האבל להתמודד עם הצער בפרטיות, אך כדי לנקוט את הצעדים כאשר מוכנים לכך להיות עם חברים ובני משפחה ובסביבה מרפאה.

חשוב לנסות ככל שניתן לאמצוא המזור בסמים ואלכוהול. אלו פתרונות שמקלים זמנית אך בסופו של דבר רק מקלים על המצב. כמובן שיוצא מן הכלל כאן אלו תרופות במרשם שנתנות מרופא מוסמך.

ראש צלול זה משהו שאתה תצטרך כדי לעבור את התהליך הריפוי כל שבסופו של דבר תוכל לחזור לחיים שגרתיים ותקינים מבחינה רגשית, מנטלית ופרקטית.

לאחר שהכאב מתחיל לדעוך טיפה חשוב להתחיל את החיים שלך שוב בדרך הנכונה והדרגתית. אולי כדאי לקחת טיול למקום שמעולם לא ביקרת בו, ליצור תחביב חדש למצוא את הטוב בחיים דרך תחומי עניין חדשים שמרתקים אתכם ויוצרים תחושה של חיוניות, סיפוק וריפוי.

איש חכם אמר פעם:
כאשר אדם אהוב הולך לעולמו, הוא עובר מן ההווה אל הלב שלך איפה שיהיה מקומו לתמיד.

מגוון התמחויות ריפוי בליווי איש מקצוע שיכולים לעזור בתהליך ההחלה והריפוי הרגשי:

טיפול באומנות דרך הבה ויצירה בציור ופיסול, ריפוי בתנועה, טיפול במגע, טיפולי גוף נפש כגון פסיכותרפיה גופנית, פוקוסינג וגם ליווי של פסיכולוג/פסיכותרפיסט.

בהתמודדות של אובדן ואבל יש חמישה שלבים שונים, שאורכו של כל אחד מהשלבים משתנה מאדם לאדם. אך העיקר הוא, לאפשר לרגשות להיות, לא לנסות להיות חזקים יתר על המידה, האפשור לעצמכם להיות חלשים בתקופות בהן יש צורך בכך, יכול להיות מפתח לריפוי.

כאב על האובדן תמיד ישאר, האנשים אהובים שאבדנו תמיד ישארו בליבנו. זה בסדר לאפשר לכאב הזה להיות.

בריפוי נכון תחזרו לאט לאט לשגרת חיים תקינה שתאפשר לכם להגשים, לחלום, להיות, לחיות ולחוות מבלי שהכאב בהתמודדות עם האובדן יפריע לכל אלו להיות.

בפרויקט זה ניתן למצוא רשימה של מגוון מומחים מוסמכים לליווי רגשי מקצועי למי שמתמודד עם אובדן, אבל ושכול.
החל מטיפול בתנועה ותרפיה באומנות, יצירה והבעה עד לפסיכותרפיה גופנית, פוקוסינג, פסיכולודיה קלינית ומומחי NLP.

המתן

Auto onPageLoad Popup

*אני רוצה לקבל תכנים מעצימים בתחומים הבאים:

כתובת הדוא"ל שתמסרו לא תועבר לכל גורם חיצוני, גם אנחנו שונאים ספאם.